Als je slimme computers genoeg poëzie, literatuur of muziek voorschotelt, kunnen ze tegenwoordig al snel zelf iets produceren. Onlangs werd een computer volgestopt met een heleboel smartlappen, waarna hij er zelf een bedacht.
Bron
RTL Nieuws Computer schrijft smartlap: 'De moeilijkheid zit 'm in de emotie'
Woordenschat
de kunstmatige intelligentie - de smartlap - de bladmuziek - de database - sparren - abstract
Leerdoel
Opdracht 3 - Rap
RTL Nieuws Computer schrijft smartlap: 'De moeilijkheid zit 'm in de emotie'
Woordenschat
de kunstmatige intelligentie - de smartlap - de bladmuziek - de database - sparren - abstract
Leerdoel
Ik kan uitleggen hoe de computer een smartlap kan produceren
Opdracht 1 - Dobbelen
Je vormt een groep en bespreekt aan de hand van een dobbelsteen de tekst en de video. De nummers van de dobbelsteen verwijzen naar de 5w1h-vragen: 1 = wie, 2 = wat, 3 = waar, 4 = wanneer, 5 = waarom en 6 = hoe. Bij het nummer dat je gooit, bedenk je een vraag over de tekst en de video. De anderen geven antwoord op de vraag. Controleer eventueel samen het antwoord met de tekst en de video, als daar twijfel over is.
Opdracht 2 - Emoticons
Vat de kern van het nieuws van de tekst en de video samen in een aantal emoticons op je telefoon. Vraag een klasgenoot om die emoticons kort te verklaren. Doe hetzelfde met zijn/haar reeks emoticons.
Schrijf een rap over het onderwerp van de tekst en de video. Je kunt de inhoud navertellen, van commentaar voorzien of verbinden met andere actualiteit.