koloniseren (alinea 1)
gewassen (alinea 1)
ecoloog (alinea 5)
voedselwaakhond (alinea 8)
gehalten (alinea 8)voedselwaakhond (alinea 8)
Lees het artikel Radijzen, erwten en tomaten uit marsgrond gewoon eetbaar
BK
1. Wat hebben onderzoekers gedaan?
GT
HV
1. Wat is de precieze aanleiding voor het artikel?
BK
1. Wat hebben onderzoekers gedaan?
2. Waarom heeft project Mars One interesse in het onderzoek?
3. Waarom worden allerlei metalen genoemd in de tekst?
4. Geef een korte uitleg voor het woord voedselwaakhond (alinea 8)?
5. Bedenk een titel waarin de plannen van Mars One worden genoemd.
1. Waarop zijn de groenten getest?
2. Wat is de conclusie?
3. Welk synoniem gebruikt de tekst voor het woord hoeveelheid?
4. In welke alinea legt de tekst het woord koloniseren (alinea 1) uit?
5. Leg de uitdrukking voedselwaakhond uit (alinea 8)?
HV
1. Wat is de precieze aanleiding voor het artikel?
2. Welke informatie geeft de tekst over de gebruikte grond?
3. Wat vertelt de tekst over de relevantie van het onderzoek?
alinea ...:
alinea ...:
alinea ...:
4. Wie onderwerpen de groenten aan testen?
5. Een woordenboek geeft als definitie van ecoloog: ¨iemand die zich voor zijn beroep heeft gespecialiseerd in wisselwerkingen tussen organismen en leefsystemen en die zich bezighoudt met de relatie tussen organismen en hun niet-levende omgeving¨.
Welke wisselwerkingen staan in de tekst?
Welke wisselwerkingen staan in de tekst?