AI of kunstmatige intelligentie roept tegelijkertijd grote reserves en nieuwe vergezichten op. Stel dat we ons brein zouden kunnen ondersteunen op de gebieden waarin het niet zo sterk en snel is?
Bron
perspectieven - hokjesdenken - etnisch profileren - weerspiegeling - data - capaciteit - neocortex - subtiele
Leerdoel
Ik kan de titel van de tekst toelichten met voorbeelden.
Opdracht 1 - Breinbrekers
Bedenk vijf moeilijke vragen over de tekst en/of de video. Zorg dat de vijf vragen (met de antwoorden) een goede samenvatting van de bron(nen) opleveren. Wissel de vragen uit met een klasgenoot en geef antwoord op de vragen van elkaar. Na het noteren van de antwoorden kijk je het werk van elkaar na en geef je per antwoord korte feedback.
Opdracht 2 - Teken de video
Lees de tekst als introductie. Bepaal aan de hand van de tekst wat mogelijk de deelonderwerpen zijn van de video. Kies er vier en verdeel die gelijkmatig over een A3 blad. Bekijk daarna de video en maak tijdens het kijken aantekeningen in potlood. Werk na het bekijken van de video je aantekeningen uit tot een getekende samenvatting.
Opdracht 3 - Taboewoord
Bedenk na het lezen van de tekst een aantal vragen. Vorm een tweetal en stel elkaar deze vragen. Bij iedere vraag die je stelt geef je de ander ook een taboewoord, dat niet mag worden gebruikt mar wel verband houdt met het antwoord. De ander moet niettemin tot een goed antwoord komen. Geef elkaar steeds feedback na het beantwoorden van een vraag.