geassocieerd - inclusief - ruimtelijk bewustzijn - rolmodellen - marketing - representeren - sokkel - stigmatiserend
Leerdoel
Ik kan de beweegredenen van LEGO toelichten.
Opdracht 1 - Vragen
Maak met elk begin een vraag over de tekst. Geef daarna antwoord op de vragen of wissel de vragen uit met een klasgenoot en beantwoord de vragen van elkaar.
1. Welke keuze ...?
2. Wie ...?
3. Hoe kan het ...?
4. Wanneer ...?
5. In hoeverre ...?
6. Waarom hebben ...?
7. Zullen er ...?
8. Op welke manier ...?
9. Wat als ...?
10. Hoe denk jij ...?
Opdracht 2 - Infographic
Lees beide teksten (zie introductie). Combineer de inhoud van de twee teksten in één infographic.
Opdracht 3 - Betoog
Lees beide teksten (zie introductie). Bespreek met een klasgenoot wat de hoofdgedachte van elke tekst is. Schrijf een kort betoog over de vraag wat de invloed van speelgoed op de beeldvorming kan zijn.
Bouw je betoog op met een inleiding - middenstuk - slot. In je inleiding beschrijf je het onderwerp. In het middenstuk neem je stelling en beargumenteer je waarom je op die manier naar het onderwerp kijkt. In het slot zorg voor je voor een krachtige afsluiting waarmee je je mening nog eens goed onderstreept.