Een museum zijn, of liever gezegd een belevenis, waar je de mooiste Instagramposts op een presenteerblaadje krijgt. Dat is de ambitie van het nieuwe ´Instagrammuseum´ in Amsterdam. Met een flink prijskaartje en een hoop lol. Lees meer over deze nieuwe trekpleister in het artikel De ‘Instagram experience’ Wondr in Noord is het walhalla voor selfie-junkies.
Woordenschat
▢ het geesteskind
▢ het walhalla
▢ de millennial
▢ het marketingplan
Leerdoel
▢ Ik kan de doelen van de ´Instagram experience´ Wondr toelichten
Opdrachten
A
1. Wat vormde de inspiratie voor het museum?
2. Wat zegt de oprichtster over de wensen en behoeften van tieners en jongeren van nu?
3. Wat draagt bij aan de aantrekkingskracht van het museum?
4. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor het museum?
5. Vind je de titel bij het artikel passen? Motiveer je antwoord.
B
Vat de tekst samen door een serie Veelgestelde vragen te bedenken en de vragen van een duidelijk antwoord te voorzien.
Woordenschat
▢ het geesteskind
▢ het walhalla
▢ de millennial
▢ het marketingplan
Leerdoel
▢ Ik kan de doelen van de ´Instagram experience´ Wondr toelichten
Opdrachten
A
1. Wat vormde de inspiratie voor het museum?
2. Wat zegt de oprichtster over de wensen en behoeften van tieners en jongeren van nu?
3. Wat draagt bij aan de aantrekkingskracht van het museum?
4. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor het museum?
5. Vind je de titel bij het artikel passen? Motiveer je antwoord.
B
Vat de tekst samen door een serie Veelgestelde vragen te bedenken en de vragen van een duidelijk antwoord te voorzien.